lördag 12 november 2011

I don't know how she does it

Jag gillar Sarah Jessica Parker, speciellt i "Sex and the City". Hon kan vara charmigt rolig, och detta skall föreställa en komedi...det svåraste som finns att göra på film. Jag hade inte hört mycket om denna film innan, och jag försökte hålla ner förväntningarna. Tyvärr lyckades jag inte hålla ner dem tillräckligt...

Handling...hm...bra fråga...det skulle nog föreställa en modern familj där både mor och far jobbar mest hela tiden. Det finns en barnflicka med i bilden. Kate (Sarah Jessica Parker) och Richard (Greg Kinnear) är karriärsfreak. Kate jobbar inom ekonomi och landar ett stort jobb i New York, vilket innebär en del pendlade och jobb med Jack (Pierce Brosnan). Deras vänskap blir intressant...annorlunda...

men jag sitter hela tiden och väntar på att något skall hända...men det händer inte speciellt mycket. Den är ganska klyschig och det handlar mycket om skillnaden mellan mannen och kvinnan i jobbsituationer, men vi har sett det förut. Man har försökt sätta en "rolig" berättarteknik på filmen, Kates vänner, bekanta och hon själv berättar om henne och hennes liv. Tyvärr uteblir den komiska effekten för det mesta.

Kate är en snurrig och stressad kvinna, precis som många tvåbarnsmammor är idag. Jag vet inte riktigt om detta är en film jag vill se...och kanske vill inte män och kvinnor se den heller- speciellt inte om man lever i det...eller kanske kan man skratta åt det för man ser hur tokigt det är. Men lite besviken är jag på resultatet.

Betyg: 2.a
I don't know how she does it (2011)

Inga kommentarer: