söndag 3 januari 2010

3 Januari

Beauty and the Beast, 2001, dags för lite teckant disney. Klämmer direkt till med Skönheten och Odjuret- som har en ok svensk dubbning, men onekligen är bättre på engelska. denna söta historia som utspelar sig i en fransk by innehåller vackra och fula steriotyper som sjunger med vackra stämmor. Man önskar att man kunde gå ut på gatan och inte se en enda bil utan bara hästar med kärror. Känna doften av nybakat bröd och mötas av en stor och stark karl utan hjärna (Gaston). Filmen passar utmärkt till hela familjen, jag kan alltså se den tillsammans med mormor! Men jag använder den mest som bakfyllefilm/influensahämmare för om jag somnar och sedan vaknar igen så vet jag vad som hänt, eftersom jag har sett den ett X antal gånger. En klassiker som bör ses under 2010!

Inga kommentarer: