måndag 26 september 2011

Crazy, Stupid Love

Romantiskt drama...det jag ser är en stor, fet skyllt med texten "Se Upp!!!" Jag går till biografen med låga förväntningar...men visst jag har sett att Steve Carell är med, och ibland är han rolig. Dessutom är stjärnor med som Julianne Moore och Ryan Gosling med.
Men det är ju ingen garanti att filmen är bra bara för att det är kända skådisar med. Ryan Gosling coh Julianne Moore är dock skådespelare som oftast väljer intressanta manus. Även denna gång tycker jag de har gjort ett bra val, för denna romantiska komedi skiljer sig från mängden.

Cal (Steve Carell) och Emeliy (Julianne Moore) är ett gift par med barn, Emeliy är på väg in i en 40årskris och efter en middag ute på stan släpper hon bomben att hon vill skiljas och att hon varit otrogen. Cal vet inte vad han skall göra med sitt brustna hjärta men hamnar på ett uteställe flera kvällar i veckan där han lyckas dra uppmärksamheten till sig på ett lite halvtaskigt sätt. Till slut orkar inte Jacob (Ryan Gosling), en stamkund och kvinnotjusare, se den tragiska 40+aren mer. Jacob bestämmer sig för att göra Cal till ett kap!!

Detta är en del i filmen, vi får dessutom följa den 13årige sonen som blir kär i barnvakten...men barnvakten är kär i någon annan, en äldre man...lite småroligt blir denna "sidestory". Kan nämna att barnvakten spelas av Americas next top model Analeigh Tipton.

Sen har vi Emma Stone med, hon var med som huvudrollen i Niceville (2011). I denna film har hon en lite mindre roll som en förtjusande Collegetjej som blir lite intresserad av Jacob...men det finns mer kan jag tillägga.

Ja, många trådar som vävs ihop och många skratt fäller jag under filmen, men den saknar kanske den där riktiga peaken och jag tycker romantiska komedier som När Harry träffade Sally och Love Actually är bättre, men det är en klart godkänd film. Bra för dater och den vänder sig till alla åldrar- pojkar som flickor.

Betyg. 3.a
Crazy, Stupid Love (2011)

Inga kommentarer: