måndag 5 september 2011

Bridesmaids

Det första jag tänker, och jag har hört att fler med mig gjort det, är en Baksmällan film för oss tjejer. Men det stämmer inte helt. Skådisarna är många från humorkanalen Saturday Night Live, men det är inte riktigt humor i den stilen. Det handlar om hur vi kvinnor är lättpåverkade av den platsen, eller den sociala krets vi hamnar i. Lillian är bästa vän med Annie, men när Lillian flyttar, förlovar sig och nu skall gifta sig så inser Annie att hon förändrats. Lillian har förändrats till en tjej som Annie och Lillian brukar förlöjliga och skratta åt. Dessutom håller Annie på att bli petad från bästa vännen platsen.

Det är en smula skillnad i hur väl ställt man har det också. Det är en hel drös med tjejer som skall få vara brudtärnor, men ”fajten” står mellan Annie och Helen. Den mer jordnära mot den tillgjorda ”Hollywood frun”. Hollywood fru är den moderna Stepford wife.

Skådespelet är helt ok, hela hysterin kring möhippa och vem är vems bästa vän blir lite för mkt för mig. Vissa saker tycker jag går till överdrift, men jag tror ändå att många tjejer och killar kommer att uppskatta denna komedi. Skulle säga att de flesta kan se den…kanske över 12år…vet inte om man uppskattar hysterin i yngre ålder, och kom ihåg att detta är USA!!! Man driver med den amerikanska traditionen kring bröllop.

Betyg 2.a
Bridesmaids (2011)

Inga kommentarer: