söndag 8 maj 2011

Scream 4

Oh, lord- skall det aldrig ta slut med alla dessa hugg i magen, hugg i ryggen, blodsplatter och äckel päckel?...Nej, för här kommer den fjärde i raden av Scream. Jag gillade den första och den andra kan jag också se igen, men den tredje filmen var inte något att ha. Får se om den fjärde är något att ha! Den har samma regissör som de tidigare filmerna, Wes Craven.

Sidney Prescott (Neve Campell) är tillbaka, denna gång med en bok om hennes liv och hur hon har tagit sig ut ur mörkret. Det är också 10år sedan allt började, och fans till morden skall självklart hålla en hyllningsfest. Gale Weathers Riley (Corteney Cox) har lyckats bra med att skriva filmmanus om mördaren med masken, och hennes karl Dewey Riley (David Arquette) är Cheriffen med stort C i den lilla staden. Vid sin sida har han en udda cheriffassistent, annars är det mest konstiga studenter som springer omkring och vill lära känna Sidney eller hylla mördaren.

Det börjar med mycket telefonsamtal. "Which is your favorite movie?" Till en början tycker jag det är "kul" man kommer in i Screamandan, men det blir för lååååångdraget. När vi sedan lärt känna de mest intressanta "nya" personerna så är det mest hugg och skrik. Förvånas över hur lite vuxna som verkar bo i stan. Men filmen lyfter sig manusmässigt i slutet och det blir lite intressant. Men jag är inte ett fan av denna typ av film, så jag tycker att det är bortkastade pengar i längden. Men visst, hyffsat välgjord är den- och för alla som gillar splatter och huggfilmer (det är ju inte direkt skräck...) så är den nog ok.

Betyg: 2.a
Scream 4

Inga kommentarer: