torsdag 26 maj 2011

Baksmällan

En av de mest överskattade grabbfilmer genom tiderna...enligt mig. Jag såg denna film med min pojkvän (Ja, han hade redan sett den och ville att jag skulle se den). Jag kan tillägga att vi inte hade varit tillsammans speciellt länge och att jag uppskattade att han ville att jag skulle se denna film. Jag är ju filmnörden av oss två. Men det var ju också intressant att se vad som får honom att skratta...

Men ärligt talat...Svensexa i Las Vegas är ingen dum idé!!! De tre kompisarna Phil (Bradley Cooper), Stu (Ed Helms) och Alan (Zach Galifianakis) tappar bort brudgummen Doug (Justin Bartha) efter en natt av extrema händelser. Nu skall de letas ledtrådar och man skall återskapa nattens händelser för att hitta Doug. Det söps nämligen så hårt så ingen mins vad som hänt.

Det är en rolig berättar form, och det som hänt är minst sagt extremt och hyffsat överspelat. Jag skrattar, ibland åt filmen och ibland åt min pojkvän som, jag nu inser, är relativt lättroad. Den figuren som jag tycker är drygast är Mr. Chow, men han går hem hyffsat hos publiken- han återkommer i uppföljaren. Jade (Heather Graham) är en charmig figur som funkar bra, men jag gillar utan tvekan Alan mest. Han gör hela filmen!!! Sen dyker ju Mike Tyson upp och hans Tiger...Tigern är bättre än Tyson!

Bra underhållning hemma i soffan med pojkvännen, kanske skulle han haft grabbgänget hemma så hade skratten varit fler och högre. Kan tillägga att detta var vintern 2009/2010 jag såg den.
Recension om the Hangover Part II kommer imorgon.

Betyg: svag 3.a
The Hangover (2009)

Inga kommentarer: