måndag 10 januari 2011

The Tourist

Johnny Depp och Angelina Jolie i en film tillsammans...spelar manuset någon roll då? Paul Bettany och Timothy Dalton (James Bond) finns också i rollistan. Jag har svårt att komma ihåg namnen på karaktärerna. Det är inte ett bra tecken...

Men ok, jag skall försöka tänka att det är helt okända skådisar med i filmen. Det handlar om en agent, Elise (Jolie), som "svikit" FBI...lite osäker på vilken agentorganisation hon tillhör, men i vilket fall så jagar de henne då hon tydligen lätt blir kär, och lyckades bli kär i mannen hon skulle haffa, Alexander...kanske avslöjar jag för mycket här. Hon skall nu välja en man som skall föreställa Alexander för att vilseleda de som jagar dom.

Hon hittar Frank (Johnny Depp) på ett tåg till Venedig. Oh, hon skall föreställa brittisk...

Ja, sen följer långa monologer som tråkar ut mig. Visst det finns en twist i det hela, men det räcker inte. Jolie är ingen vidar
e skådis, hon ser bara vacker ut och jag tycker hon är en urusel agent...hur fick hon jobbet??? Depp är helt ok som tafatt turist, men jag tror inte detta var en utmaning för honom, tycker han är sämre än vanligt. Vackra bilder är det dock, och om jag inte redan varit till Venedig så skulle jag bli sugen på att resa dit!
Här är Johnny Depp när han vinner en grammis...eller är det Jakob Hellman?
Betyg 2
the Tourist (2010)

Inga kommentarer: