måndag 24 januari 2011

Så blev det med baggarna...

Bästa manliga biroll: Peter Dalle, det var oväntat!!!

Bästa kvinnliga biroll: Outi Mäenpää, det var hon värd!

Dokumentär: Ångrarna...har inte sett den.

Bästa manus: Lisa Langseth för Till det som är vackert...den har jag inte sett- bakläxa!

Hedersbaggen till Mona Malm...det var trevligt...

Bästa Regi: Pernilla August...ett rätt...

Bästa kvinnliga huvudroll: Alicia Vikander...det trodde jag inte, men återigen- jag har inte sett den...bakläxa...

Bästa manliga huvudroll: Joel Kinnaman, what?! Det trodde jag inte!!! Men, den rollen var ju så lätt...Per Morberg och Mickael Persbrandt hade fixat den rollen också, men de var för gamla!

Bästa utländska film: Miraklet i Lourdes, lite skadeglad att inte the Social Network fick den är jag allt.

Bästa foto: Aril Wretblad...hm, ja, jag tycker inte det...

Bästa kortfilm: Tussilago

Bästa film: Sebbe, wow...äntligen en som jag ville skulle vinna!!! Så otroligt oväntat, men rätt!!!

Publikens pris: Änglagård- tredje gången gillt...jo, det var väl helt ok!

Roligt att de har med särskilda insatser...varför inte bara ta bort allt dravell med Petra Mede och få plats med dessa kategorier också?!

Ljud: Sound of Noise

Klipp/Redigering: Åsa Mossberg- Svinalängorna

Casting/rollsättning: Jeanette Klintberg- Snabba Cash

Kan villigt erkänna att jag inte hade många rätt...men det var ju skoj att baggarna blev jämnt fördelade.

Rättelse- jag sa i radion att publikens pris delades ut till den film som flest människor gått och sett, men man ringer in och röster- precis som på Jerringpriset och Idol...

Inga kommentarer: