torsdag 22 november 2012

Filmer i Vinter

Vädergudarna hotar med varm vinter 2012/2013...det innebär regn och mörker i vårt land. Men biograferna kommer att återigen fyllas av filmer som kan pigga upp.

23/11 kommer Argo och Blondie, dessa recenseras på måndag i Radio.
I slutet av november kan vi se fram emot animerad barnfilm och skräck. Rise of the Gardians heter De fem legenderna i Sverige. Skräckfilmen fick behålla sin originaltitel.
I december kanske en del trodde att vi skulle få se Persbrandt i the Hobbit, men han har blivit bortklippt från den första filmen.
Vi önskar Persbrandt lycka till i nästa Hobbitfilm.

Dessutom kommer studio Gibli med en intressant barnfilm, Uppe på Vallmokullen- Kokuriko- Zaka Kara (2011).
Sen skall vi Hitta Nemo igen...men i 3D och den svenska, lite märkliga filmen, Mammas pojkar. Detta avslutar 2012.
 The Perks of Being a Wallflower kommer öppna upp det nya året i vissa delar av Sverige, jag tror den kan vara lite intressant.

Sen får Tom Cruise fortsätta 2013 men Jack Reacher, som jag vet flera har lite kolla på.
Januari fortsätter sedan med storfilm efter storfilm, många har väntat på Tim Burtons Frankenweenie
eller Quentin Tarantinos Django Unchained.
Själv har jag höga förväntningar på musikalfilmen Les Misérables
och Daniel Day-Lewis Lincoln-tolkning.
Jag tänkte ge mig här...men det är många som undrar när the Hunt kommer och det är i mars 2013...vi får vänta lite på den, tyvärr.

Inga kommentarer: