torsdag 15 november 2012

Breaking Dawn del 2

Breaking Dawn del 1

Länkade till mitt gamla inlägg om första delen av två. Nu skall alltså sista boken äntligen få sitt slut i en andra...eller femte filmen. Många älskar Twilight- sagan och filmerna har redan sin trogna publik. Jag tycker ett snyggt foto och ok musik har varit en gemensam faktor genom filmerna, men skådespelet och manuset har inte varit värdiga böckerna.

Intressant bakom kulisserna!



Jag har haft blandade känslor inför dessa filmer, och de har byggts upp en förväntan inför alla filmer och speciellt Breaking Dawn part 1 och part 2, första delen var en ok 3.a. Denna film knyter ihop allt, bättre än vad jag trodde. Bella är coolare och helt plötsligt känns det bra att hon var så tafatt i de första filmerna. Det är klart hon är född till att bli vampyr. Det jag stört mig på igenom hela serien är hur Kristen Stewart levererar repliker. Lite bättre nu kanske, men hon är ingen vidare skådespelare...hon skulle kunna vara Snövit med röda ögon...(helt otroligt att den magiska spegeln tycker hon är vackrare än Charlize Theron.)

Övriga roller höjer filmen denna gång, fotot är snyggt, effekterna/fajterna bra och musiken perfekt för detta spännande avslut. Jag önskar jag var 14is igen. Jag tror detta blir en klassisk serie för alla tjejer som vill leva i en overklig saga. Förstå hur bortskämd Bella är. Hon leker med två snygga killar, hon behöver inte jobba, skolan finns med i bakgrunden och hon får allt hon vill ha...till och med ett sött litet hus.

Men det är en saga, så jag går med på allt det. Filmen når inte en 4.a, men en värdig 3.a! Det tog sig till slut!

Betyg. 3.a
Breaking Dawn-part 2

Inga kommentarer: