fredag 10 juni 2011

Kung Fu Panda

Det var en gång en panda som hette Po och han var awesome och hans specialskill (styrka) var awesomeness...

Ja, ni som sett denna film vet hur genialisk början är. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig. Detta är en otroligt rolig och charmig barn/familjefilm. Jack Black är Po's röst och han är väldigt bra. Det är många kända skådespelare som lånat ut sina röster i filmen, bland andra Angelina Jolie, Jackie Chan och Dustin Hoffman. De svenska rösterna har jag tyvärr ingen koll på.

Po bor i "the Valley of Peace" Dalen av fred...typ...Han är en ganska storvuxen panda men trotts detta älskar han Kung Fu. Tack vare hans goda hjärta och omtänksamhet blir han the Dragon Warrior- Drakkrigaren-den finaste och bästa krigaren av dom alla. Detta är en chock för många i hans omgivning, men i slutet visar han varför det kanske inte är så tokigt...

Filmen är charmig och har självklart ett budskap om att det goda skall segra. Jag skriver lite om denna film eftersom Kung Fu Panda 2 precis har haft premiär och jag skall blogga om den imorgon. Vi får hoppas att den filmen är lika bra som den första.

Kung Fu Panda (2008)

Inga kommentarer: