söndag 28 oktober 2007

Sport Söndag


Oj, idag hände det mycket inom sportens värld. För mig var det nog Alshammars 100 frisim och 50 fjäril samt sprintstafetten i längdskidor som smällde högst. Men är man simmare själv, och helt besatt av att åka längd (även om jag är ruskigt dålig) så har det sina förklaringar. Extra kul var det ju att Britta Norgren (har tävlat mot henne i triathlon) och att Charlotte Kalla som Sveriges lag 2 fick vinna. Börjar bli riktigt trött på Lina Andersson, hon har tappat sitt jävlarannama. (Lina och Anna Dahlberg var Sveriges lag 1) Kul också på herrsidan att dom tog både guld och brons. Ser att Gunde gör sitt jobb väl.

Sedan var det ju fotboll. Nu är ju inte jag något riktigt fotbolls fan, men jag har varit lite IFK Göteborgare på -90 talet, och nog kändes det att jag blev glad när jag hörde på radion att dom ledde med 2-0. Sen var det ju riktigt skönt att Kalmar kom och knep andra platsen före Djurgården, nog för att jag gillar en lugn löptur på djurgården i Stockholm, men jag kommer aldrig att bli Djurgårdare, varken i fotboll eller i hockey.

Nu har denna vecka gått och en tentavecka startar imorgon. Ett projekt för en vinjett i after effects sätts igång...oboy...

Have a good one!!!!

Inga kommentarer: