torsdag 18 oktober 2007

Coffee for real

Klockan börjar närma sig 23:30 på en torsdagnatt. Jag sitter i en liten etta på östermalm, helt solo. Dricker mitt kaffe från 7eleven...gissa vad det står på pappmuggen...just det, coffee for real. Kaffet smakar helt ok, inte i närheten av det bästa kaffet jag druckit, men så här efter en biofilm på väg hem i stockholmsnatten så funkade kaffet bra som värmegivare.

I bakrunden hör jag röster från George och Jerry...japp, det är ett Seinfeld avsnitt, gammalt som gatan, på kanal 5.

Tänk att det kan vara så lungt och skönt i en storstad. Filmen jag såg var Resident Evil: Extinction. Det var den tredje i ordningen, och det kommer en fjärde, men det dröjer nog lite. Filmen var helt ok. Jag skall recensera den för P4 Radio Dalarna på måndag, eller måndagen efter det. Jag har inte bestämt mig ännu, jag skall se tre filmer till.

Resident Evil är från början ett TV spel. 2002 gjordes den första filmen. Alice, huvudrollen, spelas av Milla Jovovich. Vi känner igen henne från bla The Fith Element. 2004 gjordes den andra filmen, Apocalypse, och nu, 2007, har den tredje filmen, Extinction, kommit på bio. Nog är hon bra som sciFi brud, och jag tycker att hon är bra mycket hårdare än Angelina Jolie från TombRaider. Vill ni läsa recensionen så är det bara att läsa inlägget. Nu skall jag vila upp mig inför helgen.

Have a nice night

Inga kommentarer: