onsdag 7 november 2007

Belfour

Jaha, så har man sett legenden live. Jag måste erkänna att det var lite nervpirrande. Jag och min lillebror hade en diskussion om att det inte skulle förvåna oss om Belfour släppte in ett tidigt mål. All hysteri runt honom har näst intill varit extrem, och det blir inte bättre av att han står i allsvenskan. Förväntingarna på denna man, från mig och andra, var höga när han så småningom tog platsen i kassen mot Sundsvall den 31 oktober 2007.

1.10 gick på klockan, sedan ledde Sundsvall över Leksand med 1-0. Min lillebror kunde inte tro att det var sant. Jag tänkte: är det någon som kan ta detta så är det Belfour. Belfour hade säkert högre förväntningar på sin debutmatch i Leksand, men det blir sällan som man tänkt sig. Men allt ordnade upp sig till slut och Leksand kunde vinna med 4-1.

Nu väntar många intressanta matchen med Belfour i kassen, och vem vet, kanske är han så bra som han en gång var, eller så skänker han Leksandstuppen något viktigare- inspiration- en sak är iallafall säker, det var länge sedan Leksand såg så starka ut som dom gör denna sesong.

Inga kommentarer: