lördag 22 oktober 2011

Nalle Puhs film- Nya äventyr i sjumilaskogen

Vilken fantastisk idé, att släppa lös Nalle Puh och hans vänner till våra barn i denna stressade och prestationsskadade värld vi lever i. Nalle Puh sprider ett lugn och en charm omkring sig som ingen annan sagofigur kan, han får givetvis hjälp från alla hans unika vänner i sjumilaskogen.

Det var 1977 den första Disneyfilmen- långfilm-om Nalle Puh kom. Denna lilla figur är skapad av A.A. Milne under 1920talet, 1960 köper Disney rättigheterna till att göra kortfilmer om den lilla björnen. Nalle Puh har ett stort hjärta och en liten hjärna...men det är just det som gör honom charmig och till den han är.
Till allas glädje så är denna film "tecknad" på samma sätt, eller ser ut som att den är skapad på samma sätt som de äldre Disneyfilmerna. Det är gullig musik och humorn är för de minsta barnen, barn 5-10år kommer tycka denna film är bra (hoppas jag). Själv var jag/är jag ett stort Disneyfan och gillar Nalle Puh när jag är på rätt humör, för visst kan en vuxen irritera sig enormt på hur korkad han faktiskt är. Dessutom såg jag ju den första filmen när jag var runt 7år och rösterna som gjorde Puh, Nasse, I-or och Kanin är inte kvar...men det är ju snarare en saknad för mig, inget som förstör får den nya generationen som nu skall förälska sig i den lilla honungsgula björnen.

Betyg: 3.a
Nalle Puhs film- Nya äventyr i sjumilaskogen (2011)

Inga kommentarer: