fredag 29 april 2011

Vårens filmer

Dags att ta en titt på Vårens filmer som vi skall längta lite efter. Jag såg ju fram emot Red Riding Hood, men det var ju en flopp, tyvärr. I helgen skall jag se Thor, och det blir intressant eftersom det är en Marvelproduktion. Marvel är dom som gör serietidningar och producerar filmer som basseras på deras seriehjältar, till exempel Spiderman. Den recensionen kommer på måndag.

Annars då?

Attenberg, en film som vunnit massor av priser och är en "smalfilm" den kommer bara att gå på vissa biografer, så passa på att se den om den går nära dig, det är ett drama med snurr, 29 april
Heartbreaker kan vara något om man vill ha lite romantik, 29 april
Between 2 Fires håller jag utkik efter, men den filmen går kanske bara upp i de större städerna, 29 april
Fast&Furious 5...mja, dessa filmer har säkert sin publik utan mig, 4 maj
Lincoln Lawyer skulle kunna vara något spännande att se fram emot, 6 maj
Arthur skall jag nog hoppa, en komedi som inte riktigt faller mig i smaken, 13 maj
Barney's Version hoppas jag är en smart komedi och jag är förväntansfull, 13 maj
Insidious, det är inte huset som är hemsökt...det är sonen...skräck, 13 maj
Vackra Lögner, lite Amelie känsla men med mamman i centrum, vacker film, 13 maj
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten, med massor av bra skådisar, 18 maj
Limbo, Drama med stor D, kan detta vara en film som försöker säga/berätta för mycket?! 20 maj
Baksmällan II, denna film kan ju inte vara sämre än den första...pojkvännen skall med!!! 25 maj
Melancholia av Lars von Trier, behöver jag skriva mer...27 maj
The Tree of Life med Brad Pitt och Sean Penn får chansen till något djupt- få se om de lyckas, 27 maj

Ja, kom ihåg att en del av filmerna går upp på Smultronstället då de är "smalfilmer" (lite udda och oftast självständiga produktioner). 13 maj verkar vara den stora premiärhelgen i maj...det är fredagen den 13.e. Hoppas ni har tid att se någon bra film under maj! Jag kommer inte recensera alla dessa filmer, men jag hoppas på att hinna se de flesta av dom.

Inga kommentarer: