tisdag 29 december 2009

Listan och Nyårs Löfte på G...

Nu är listan upplagd på bloggen över 2000-talets bästa filmer...topp 10 skall tilläggas.

Sedan funderar man ju alltid på ett nyårslöfte och jag skall köra en Julie & Julia...men inte med mat. Jag skall se en film om dagen- "Dagens Film". Det kommer bara vara impulsval, så det behöver inte vara en nyhet. Det kan även vara en film som snart kommer att gå på TV. Film är faktiskt väldigt bra på TV. Speciellt en 46" Samsung LCD...

Så alla ni som gillar film kan gå in varje dag (om jag inte bryter mitt löfte) redan på morgonen...(kommer lägga upp det tidigt, annars riskerar jag att bryta mitt löfte...) och kommentera filmen.

Jag har redan tränat på mitt nyårslöfte nu under Julen och det har blivit en del roliga filmer som gått på TV. Änglagård, Black Hawk Down, the Golden Compass, Iron Man är några, men Julaftonens höjdpunkt för mig var/är (förrutom Julklappar som en blender, Captain Morgan Jamaica Rum m.m.) Karl- Bertil Jonssons Julafton. Speciell stil på animationen av Per Åhlin, underbara röstprestationer av bla Toivo Pawlo med den oförglömliga repliken "vill du lukta på glöggen, pojk", så kan jag inte missa detta.




Inga kommentarer: