söndag 20 maj 2012

Älska mig igen/the Vow

Alla tjejer, tänk er att ni är gift, snygg, lycklig och jobbar som en lovande konstnär. Efter en lyckad date med mannen hamnar ni båda i en bilolycka. Er man klarar sig ok men du förlorar minnet...inte hela minnet, men det senaste året försvinner. Nu väntar en förvirrande tid där du står i centrum.

Alla killar, tänk er att ni är gift, snygg, lycklig..osv...samma som ovan, förutom minnesförlusten. Er fru har tappat allt minne av er tillsammans. Du förväntas nu vara lugn, förstående och ha ett tålamod utan dess like. Du skall dessutom ta upp en liten kamp mot svärföräldrarna du aldrig träffat.

Ja, det är klart att ni får vända på kakan också, för mig blev det så. Jag hade lättare att identifiera mig med Leo (Channing Tatum), mannen i dramat. Paige (Rachel McAdams) har tydligen brutit sig loss från sina föräldrar som verkar tillhöra en överklass, men nu i sin minnesförlust känner hon sig mer hemma i sitt gamla liv, där dessutom hennes ex finns mycket lättillgänglig. Detta blir alltså ett triangeldrama.

Filmen är småintressant, men bitarna är inte tillräckligt genomarbetade. Skådespelet är lite småplatt mellan varven och allt är ojämnt som det oftast är i romantiska draman. Men nog funderar jag lite runt detta, även om fallet är så extremt så det nästintill känns overkligt. Men man får bjuda till och leka med tanken. Dock ingen biofilm...det behövs mer för att den skall klara sig på vita duken.

Betyg: 2
Älska mig igen/the Vow (2012)

Inga kommentarer: