tisdag 26 oktober 2010

the Social Network

Aj, aj...varför Justin Timberlake? Det kunde ha gått bättre...ja, han är ingen katastrof, men ack så känd. Jag blev väldigt förtjust när det inte var någon hyperkändis med...så är Justin Timberlake med...ja, ja. I övrigt är filmen riktigt bra, väldigt snyggt foto, bra musik och välspelad. Bra berättad också, man måste hänga med och engagera sig, och till alla oss som sitter inna på facebook om dagarna blir den än mer intressant. Det är en otrolig berättelse.

Jesse Eisenberg spelar huvudrollen som Mark Zuckerberg, och gör en bra tolkning. Jag har inte lagt märket till honom tidigare, men det skulle förvåna mig om han inte får ett genombrott efter denna film. Rooney Mara spelar hans flickvän som han datear i början av filmen, sen ser vi inte henne så mycket mer, det intressanta med henne är att hon skall spela Lisbeth Salander i den Amerikanska versionen av Stieg Larssonböckerna- Milleniumserien...om det nu är någon som har missat det, det är samma regissör också-David Fincher- som är en av de bästa regissörerna som någonsin har funnits! Andrew Garfield spelar bästa vännen och medhjälparen, Eduardo Saverin, även en av dom som stämmer Mark Zuckerberg.

Nej, den är väldigt bra, och rolig på sina ställen. Men det är en film man ser en gång, skulle jag tro. Kanske att jag ser den igen om 10 år för att friska upp minnet om denna otroliga historia om facebook. Det är iallafall kul att det blev en film och att den blev så bra!

betyg: 4
the Social Network (2010) bioaktuell

Inga kommentarer: