måndag 20 september 2010

I rymden finns inga känslor

Bill Skarsgård tar duken...och helt ok faktiskt. Detta är dessutom Sveriges bidrag till the Academy Awards (Oscarsgalan), bara det gör den faktiskt värd att se. Men om detta är det bästa Sverige har att komma med i år så kanske vi skall se över våra filmer.

Aspergers syndrom är ju inte något vi i samhället vet speciellt mycket om och därför kan det vara lite tacksamt att spela en med denna diagnos. Jag kan ifrågasätta vissa saker i filmen, men vet inte tillräckligt om sjukdommen för att kunna avgöra om det är trovärdigt eller inte. Jag tycker i allafall att skådespelarna gör en god insats och den komiska biten kommer väl fram. Men när allvaret skall plockas fram så faller filmen lite. Jag vet inte om jag tycker detta är en bra biofilm, jag upplever den mer som en TVfilm.

I rymden finns inga känslor (2010) bioaktuell

Inga kommentarer: