tisdag 21 september 2010

Grown Ups

Adam Sandler är tillbaka med en komedi, och denna gång teamar han ihop med Salma Hayek, Kevin James, Chris Rock, David Spade och Rob Schneider. Sandler har även varit med och skrivit manuset. Jag kan säga med en gång att detta är en killfilm. Visst, jag skrattade till några gånger, men insåg snabbt att jag borde ha dragit med mig min pojkvän på denna film.

Teamkänslan från den tidiga åldern kommer tillbaka när den gemensamma nämnaren, basketcoachen "Buzzer", dör. Alla killarna har vuxit upp och gått skilda världar, men coachens begravning för dem samman igen. Det är alltså fem killar som det handlar om, och det komiska skall komma ifrån vad de har åstadkommit under de 30år som har passerat. Det fungerar ok, och jag trodde inte att filmen skulle vara så ok som den faktiskt var. Men om det är en biofilm kan man ju fundera på. Men så tillhör ju jag dem personer som gillar action och specialeffekter, och vill helst se sånt på vita duken.

Jag kan säga att Steve Buscemi också dyker upp.

Grown Ups (2010) bioaktuell

Inga kommentarer: