måndag 30 augusti 2010

Toy Story 3

Wii, Pixar är tillbaka med en till Toy Story film, den tredje i ordningen. Vi får träffa Woody (och Buzz) igen! Men denna gång är det inte Björn Skifs som gör den svenska rösten till Woody (originalet görs av Tom Hanks), utan Jan Mybrand. Det var helt ok...och jag som brukar såga dubbningar kommer inte att såga detta helt. Men jag kan varna för ett lite för åldrat språk som"ögona böj" och "modella".

Andy har blivit 17 år och skall börja på Universitet/Högskola (College) och tar med sig Woody, eller? De andra leksakerna skulle upp på vinden i en låda...men där hamnar dom inte...
I centrum står ett dagis med en lugn barngrupp som vet hur man skall leka med leksaker, och en grupp med barn som massakrerar leksaker. Det hela är så överdrivet så det blir kul...och lite avskräckt från att skaffa barn blir jag...
Men filmen är inte för de minsta barnen, jag skulle säga från 7 år, men ok om ditt barn har skinn på näsan och tjockt skinn då kanske barnet klarar av den psykist störda leksaksapan som är med, jag fick en chock över detta odjur till leksak...och sedan målar man inte teddybjörnen i de mest kärleksfulla färgerna, jag kan tänka mig att barn inte kommer vilja ha teddybjörnar efter att ha sett denna film. Den "onda dockan" finns också med på ett hörn. Ok, nog om det- det är en kanonfilm för oss lite äldre, jag skrattade mycket mer än jag trodde att jag skulle. Alla som lekt med Barbie och Ken kommer att skratta gott. Men lite otäck är den!

Toy Story 3 (2010) bioaktuell

Inga kommentarer: