torsdag 17 juni 2010

My Best Friend's Wedding

Jag är inte ett fan av romantiska komedier, men jag inser också att jag inte skriver så ofta om det. Så idag går en halvbra komedi på TV som jag kan tipsa om. Julia Roberts hamnade lite i den genren efter Pretty Woman (1990). Här spelar hon Julianne som är bästa vän med Michael (Dermot Mulroney). De bor inte på samma ställe längre, och de pratar lite då och då på telefon. Men en dag dyker Michael upp med en viktig nyhet. Han skall gifta sig, inom yra dagar...och det är viktigt att Julianne är med på bröllopet och att hon gillar tjejen, Kimberly Wallace (Cameron Diaz).

Ja, mer än så behöver jag inte säga, den är lite charmig men ganksa förutsägbar.

My Best Friend's Wedding/ Min Bäste Väns Bröllop (1997) ikväll på TV4+ kl.22.00

Inga kommentarer: