fredag 31 december 2010

Sista filmen...2010...uppdraget utfört!!!

Oh, my God!!! (Janice i vänner)

Ett helt år har gått, jag mins det som igår när jag såg Julie & Julia (2009), filmen med Meryl Streep och Amy Adams- där det bloggas om man varje dag under ett år och jag tänkte att jag gör det om film...shit va jobbigt det har varit, men va bra jag har blivit på reseach. Men nu sitter jag här...det är den sista dagen på 2010 och jag vill ju skriva om en bra film. Helst skall filmen gå på TV också...

Sällskapsresan 2- snowroller har går ikväll, men den har jag precis bloggat om
Dante's Peak är ju inte så bra...men min värdpappa David Marlin gjorde bakom kulisserna på den filmen...så ni kan ju se den dokumentären iställer...
Chicago är ju en bra musikal...men är den tillräcklingt bra...?
Hang 'Em High, kultförklarad västern a la Clint Eastwood...ja, den kanske...eller...
Örnnästet/ Where Eagles Dare är ju en sjukt bra film...ikväll på TCM...
Tarantinos Inglourious Basterds går på Canal +
Alice i Underlandet, Burtons version...
Vägen/the Road med Viggo Mortensen
Nej, jag landar på en all time classic i mina ögon. En film av superregissören Steven Speilberg, en film som förändrade specialeffekterna inom film. En film där dockmakarna fick gå och datanissarna tog jobben. En historia genom tid och rum, en film om en djurart som fascinerar oss människor enormt, en djurart som är tacksam på vita duken.

JURASSIC PARK (1993) inatt på TV4 kl. 00:35
Jag vet att den går den 1 Januari 2011, men jag har inte avgett ngt löfte om att filmen måste gå den dagen jag bloggar, bara att det vora bra...dessutom hoppas jag att ni alla äter och dricker gott fram till tolvslaget och att man sedan när man återvänder hem/in kan sjunka ner i soffan och "chilla" till denna superbraiga film!!! Jag är imponerad av TV4 som väljer denna film denna natt, dessutom går del 2 direkt efter...och den är inte så tokig. Jeff Goldblum för oss in i 2011, nice!!!
GOTT NYTT ÅR!!!

1 kommentar:

Fredrik Ericsson sa...

Grattis, bra jobbat! Kommer sakna "dagens filmtips"... för jag misstänker att du inte kör vidare 2011????