måndag 1 november 2010

Saw 3D

Dåligt med bra skräckisar...tycker vi borde ta vara på Halloween lite bättre, men nu har det varit och jag såg på TV 4 lokalnyheterna i fredags kl. 07.35 och de snackade om Häxor, Blåkulla och Halländska kvinnor...va??? Det är inte Påsk än, alla i Hallands län- hoppas ni inte firade Påsk nu helgen som var!

Det jag hittade på bio i helgen var Saw 3D, eller Saw VII, jag är en liten "sucker" för Saw, speciellt film I, V och VI- nu kommer the Final Chapter...och jag hoppas det är ett avslut nu. Jigsaw är en av de bättre skurkarna i skräckfilmens historia och filmerna II, III och IV var inte bra, bara splatter, och som vanligt så är första filmen väldigt mycket bättre än uppföljarna. Men jag kan ändå inte låta bli att se dom. VII.e filmen är i 3D, och skräckgenren borde verkligen ta vara på denna teknik.

Hoffman (Costas Mandylor) är tillbaka och dessutom finns överlevande kvar och de har nu beslutat att gå samman för att stoppa Jigsaw. Mer än så vill jag inte säga om handlingen- skräckfilmer och thrillers skall man inte prata så mycket om handlingsmässigt. Jag tycker denna film fungerar ganska bra, den kunde ha varit bättre, utan tvekan. Manuset kunde ha varit bättre...men den är värd att se!

Betyg: 3
Saw 3D (2010) bioaktuell

Inga kommentarer: