lördag 17 juli 2010

the Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Filmen med den längsta titeln på bloggen hittills! Och den är ju ingen garanti att filmen är bra bara för att titeln är lång. Brad Pitt är med och spelar legendaren Jesse James...men inte heller det är ju en garanti- dock höjer detta filmens potensial då Brad Pitt oftast gör bra filmval (undantaget skulle kunna vara the Mexican från 2001). Sedan har vi Casey Affleck som Robert Ford, ja, det är då lillebror till Ben Affleck, men som tur var kan Casey agera...något Ben inte kan och därför finns han knappt längre inom filmvärlden. Eftersom jag ändå håller på med "namedropping" så kör jag "Weeds"stjärnan Mary-Louise Parker också. Alla som gillar TV-serier vet vem jag menar och om jag dessutom fyller på med Fried Green Tomatoes/Stekta Gröna Tomater (1991), så kanske några få säger "Ja, det är där jag har sett henne!"

Filmen då? Jo, den kan både tjejer och killar se, den är lång- ganska bra, lite utdragen och lite ojämn, men absolut värd att se.

the Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford/ Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford (2007) ikväll på TV 6 kl. 21.00

Inga kommentarer: