tisdag 17 februari 2009

Oscarsgalan 2009

På Söndag visas Oscarsgalan på kanal 9 här i Sverige, och som vanligt har inte alla nomiderade filmer släppts, men vad gör det.

De filmer som jag sitter och hoppas på, och som jag faktiskt har sett är: the Baader Meinhof complex för bästa utländska, Bolt för bästa animation, och här vet jag att många tycker att Wall-E skall vinna, men jag letar efter en film som är lite mer riktad till barn. Bästa regi tycker jag skall gå till Frost/Nixon, riktigt bra film. Sminket kan nog inte gå till någon annan film än Benjamin Button. Bästa film hoppas jag blir the reader eller Milk, men jag tror Slumdog millionaire ligger bra till.

Skådespelare som borde få oscar är Kate Winslet som bästa kvinnliga för the reader, Taraji P. Henson som biroll i Benjamin Button, Mickey Rourke som bästa manliga i the wrestler, Philip Seymour Hoffman som biroll i Doubt.

Ja, den som orkar sitta uppe får se hur mina förhoppningar slår in.

Inga kommentarer: